FANDOM

Waraabe – somalijski wojskowy, przywódca paramilitarnych bojówek dokonujących czystek etnicznych na terenie państw afrykańskich, trzeciorzędny antagonista występujący w grze Call of Duty: Modern Warfare 3 z 2011 r.

Biografia Edytuj

Przed wybuchem III wojny światowej Waraabe był wysokim rangą oficerem w armii somalijskiej, a także zbrodniarzem ściganym przez Interpol za piractwo, przemyt, handel ludźmi i czystki etniczne. Zorganizował jednostki paramilitarne, które swoim zasięgiem obejmowały większość krajów Afryki Środkowej.

Po wybuchu III wojny światowej nawiązał kontakt z Ultranacjonalistami, stając się współpracownikiem ich przywódcy, Władimira Makarowa. Jego podwładni mieli za zadanie wytwarzać broń chemiczną, którą przemycano do stolic państw europejskich w celu wywołania masowej paniki i przygotowania gruntu pod inwazję wojsk rosyjskich.

Po serii ataków chemicznych i inwazji wojsk rosyjskich w Europie Waraabe został namierzony przez wywiad brytyjski. Zadania jego pojmania podjęła się 141. Grupa Uderzeniowa. Akcja zakończyła się sukcesem. Waraabe, pod groźbą śmierci wskutek zatrucia gazem, ujawnił miejsce przebywania jednego z kluczowych wspólników Makarowa, Wołka. Po tym wszystkim został zastrzelony.