FANDOM

Wszystkie wojny opierają się na podstępie. Przez lata hipokryzja Zachodu zmieniała świat w wielkie pole bitwy. Skorumpowani rządzili, a nasi bracia i synowie przelewali krew. Ale podstęp działa w obie strony. Im większe kłamstwo, tym więcej ludzi w nie uwierzy. A kiedy naród domaga się zemsty, wtedy kłamstwo rozprzestrzenia się z siłą szalejącego ognia. Ogień pochłania wszystko na swojej drodze. Nasi wrogowie myślą, że to oni decydują o biegu historii. A jednak wystarczy determinacja jednego człowieka.

—Makarow, w intrze Call of Duty: Modern Warfare 3.

Władimir Makarow – przywódca rosyjskiej partii ultranacjonalistycznej i egzekutor na usługach Imrana Zachajewa. Drugorzędny antagonista Call of Duty: Modern Warfare 2 i główny antagonista Call of Duty: Modern Warfare 3 jednak ze względu na nawiązania do Call of Duty 4: Modern Warfare jest uważany za głównego antagonistę całej trylogii Modern Warfare.

Biografia Edytuj

Przed masakrą Edytuj

Władimir Makarow ukończył Akademię Wojskową im. Michaiła Frunzego ze stopniem oficera, wcześniej spadochroniarz. Jakiś czas później, dołączył do Specnazu i brał udział w walkach w Czeczeni. Nieoficjalnie uważa się, że jego oddział był zamieszany w jedną z największych "czystek".

Ostatecznie, ONZ prowadziło śledztwo w sprawie nadużyć praw człowieka. Makarow pojawił się na szczycie listy przedstawionej przez Unię Europejską. Sprawa została unieważniona po odejściu Władimira ze służby wojskowej. Wkrótce jednak potem, Makarow skupił się na sprawach terrorystycznych mi.n. porywania, handel żywym towarem, pranie brudnych pieniędzy, zamachy terrorystyczne itp. Wszelkie jego działania był kontrolowane przez przywódcę partii ultranacjonalistycznej – Imrana Zachajewa. W końcu jednak Zachajew zginął z rąk brytyjskich komandosów a partia została rozwiązana jednak środki i kontakty Makarowa pozwoliły mu przejąć władzę nad jej większością.

Masakra na lotnisku i światowy konflikt Edytuj

Amerykanin myślał że nas oszuka. Kiedy odkryją ciało... cała Rosja będzie się domagać wojny.

—Makarow po zabójstwie Allena.

Makarow po części staje się ważną osobą tajnego planu Shepherda. Generał wysyła zakamuflowanego Agenta CIA – Joseph'a Allena – pod pseudonimem "Aleksy Borodin" do Makarowa i jego ludzi planujący przeprowadzić masakrę na lotnisku im. Imrana Zachajewa. Mimo iż na początku zdawał się wierzyć w fałszywą tożsamość Allena, z czasem odkrywa prawdę. Po masakrze, w momencie odjazdu skradzioną karetką, Makarow zabija Allena i zostawia jego zwłoki czego skutki doprowadzają później do wybuchu konfliktu między Rosją i Ameryką. Przedtem, Władimira zdradził Jurij który powiadomił FSB o planowanej masakrze. Makarow postrzelił go i zostawił go leżącego by ten wykrwawił się na śmierć za swoją zdradę. Mimo ciężkich ran, próbował zapobiec dalszemu postępowi masakry poprzez zastrzelenie Makarowa niestety na próżno gdyż w końcu upadł na ziemię z powodu utraty dużej ilości krwi. Został jednak uratowany a od czasu masakry, żywił ogromną nienawiść do Władimira za jego zdradę i brutalne działania przeciwko własnym rodakom.

Zagrożenie ze strony Shepherda Edytuj

Z czasem, kryjówki Makarowa i jego ludzi zostały zlokalizowane we dwóch możliwych miejscach, do których zostaje wysłany oddział Task Force 141. Gary "Roach" Sanderson i Simon "Ghost" Riley zdobywają informacje z kryjówki na Kaukazie jednak po dojściu do SL, zostają zdradzeni przez Shepherda który ich zabija i zabiera dysk z informacjami ze sobą. Generał pragnie pomścić poległych pięć lat temu 30000 Marines likwidując samego Makarowa, przeprowadzić zmasowany kontratak na wojska rosyjskie pokonując je i zatrzeć wszelkie ślady swoich oszustw. Wojska Makarowa zostają zaatakowane przez Kompanię Cieni Shepherda na złomowisku samolotów. John Price kontaktuje się z terrorystą w celu wyciągnięcia informacji o Shepherdzie jednocześnie wykorzystując fakt, że Shepherd ma wszystko czego trzeba by dorwać Makarowa. Ten podaje dokładną lokalizację generała–zdrajcy. Mimo iż walka między Kompanią Cieni a Wewnętrznym Kręgiem pozostała nierozstrzygnięta, Makarow zdołał przeżyć i się ukryć.

Eskalacja konfliktu Edytuj

Makarow powraca w Modern Warfare 3, gdzie żąda od prezydenta Worszewskiego kodów do wyrzutni głowic atomowych. W tym celu wysłał swoich ludzi na poszukiwania córki prezydenta, Aleny Worszewskiej, w celu zmuszenia go do podania mu kodów. W międzyczasie, za pomocą broni chemicznej zaatakował największe miasta europejskie (Paryż, Londyn, Hamburg etc.) po czym Rosja przeprowadza inwazję na cały kontynent europejski. Gdy John Price miał zamiar dokonać zamachu na Makarowa, ten zabił jego ważnych sojuszników, rosyjskiego lojalistę – Kamarowa, a także Johna "Soapa" MacTavisha.

Śmierć Edytuj

Żegnaj, Kapitanie Price.

—Ostatnie słowa Makarowa przygotowującego się do uśmiercenia Price'a.

Po zakończeniu III wojny światowej, Makarow ukrywał się w hotelu, w Dubaju. Price i Jurij zdobyli informacje o miejscu jego położenia i zaatakowali hotel. Makarow próbował uciec helikopterem jednak Price w ostatniej chwili się go złapał, zabił pilota niechcący niszcząc też sterowanie. Helikopter rozbił się na dachu gdzie Makarow miał już zamiar dobić kapitana jednak w ostatniej chwili pojawił się Jurij który postrzelił Władimira. Ten mimo to przeżył i zabił Jurija strzałem w głowę. Rozwścieczony utratą kolejnego sojusznika, John wstaje i rzuca się na Makarowa brutalnie bijąc go po twarzy po czym owija sznur wokół jego szyi i rozbija szklany dach przez co obaj mężczyźni wpadają do środka. Makarow ginie w wyniku powieszenia, Price natomiast odnosi jedynie niewielkie rany.

Akty terroryzmu Edytuj

2001 Edytuj

  • Umieszczenie bomby w jednym z moskiewskich autobusów. 29 osób zabitych, 19 rannych.
  • Zbombardowanie stacji metra Piccadily Circus w Londynie za pomocą wypełnionego ładunkami wybuchowymi wagonu. 407 ofiar śmiertelnych.
  • Masakra w domu handlowym GUM w Moskwie. 87 zabitych.

2002 Edytuj

  • Porwanie greckiego tankowca na Morzu Śródziemnym. Dwóch załogantów tankowca i kilku marynarzy patrolujących teren zamordowano przed wpłaceniem okupu w wys. 3 milionów dolarów.
  • Zabójstwo trzech żołnierzy rosyjskich wojsk lądowych.
  • Kradzież 1,5 miliona dolarów z siedziby banku ZBW.

2003 Edytuj

  • Prześladowania osób związanych z prozachodnimi grupami w północnej części Kakuazu (wliczając zamachy na przywódców politycznych, ataki bombowe oraz zamordowanie dziennikarza śledczego Ilii Łowicza).
  • Atak bombowy na budynki rządowe w Kazachstanie. 245 zabitych.
  • Dowodzenie akcją porwania dwóch samolotów liniowych, 378 ofiar śmiertelnych. w tym 8 porywaczy.

2004 Edytuj

  • Obrabowanie banku w Stambule.
  • Porwanie 15 uczniów z Rosji, 5 martwych.
  • Zbombardowanie dwóch ambasad w Afryce; 28 zabitych, 39 rannych, 9 ciężko rannych, 2 zmarło w szpitalu.

2005 Edytuj

  • Napad na ciężarówki w Moskwie, kradzież trzech milionów rubli; trzech ochroniarzy zabitych.
  • Uprowadzenie statku wycieczkowego na Morzu Bałtyckim, pasażerowie z Ameryki torturowani, aż do wpłaty pięciu milionów dolarów okupu.

2006 Edytuj

  • Obrabowanie instytucji państwowych na ponad 32 miliony rubli
  • Zamordowanie znanego brytyjskiego projektanta – Roba Millingtona.
  • Zamordowanie trzech lotników amerykańskich stacjonujących w Turkmenistanie.
  • Pomoc w koordynacji ataku Dżandżawidzi i armii sudańskiej przeciw buntownikom; zamieszanie w pogwałcenie praw człowieka.

2007 Edytuj

  • Schwytanie i egzekucja wysłannika Mossadu do Ukrainy w celu zbadania powiązań Makarowa z islamskimi ekstremistami.
  • Zamordowanie pakistańskiego polityka – Hasniego Al'Bury.
  • Wysadzenie w powietrze gazociągu rosyjsko-niemieckiego na terenie Białorusi.
  • Kradzież klejnotów wartych 15 milionów dolarów z siedziby syberyjskiej spółki górniczej.

2008 Edytuj

  • Zamach bombowy w szwedzkim sklepie meblarskim w Sankt Petersburgu, 100 ofiar.
  • Zasadzka na samochód FSB, 5 agentów zabitych.
  • Porwanie i zamordowanie żony i córki właściciela spółki SibGaz.

2009 Edytuj

  • Atak bombowy na biura amerykańskiego koncernu naftowego w Baku. 3 ofiary śmiertelne.
  • Udaremniony zamach bombowy na angielską szkołę w Moskwie.
  • Umieszczenie ładunków wybuchowych na stadionie piłkarskim w Moskwie; sprawa wyciszona, by nie dawać reklamy Makarowowi.
  • Nielegalny handel (broń, narkotyki i żywy towar) na wartość ponad dwóch milionów.
  • Operacje w Rwandzie, Sierra Leone i Kosowie.

2010 Edytuj

  • Masakra w Estońskim szpitalu 120 zabitych, 10 rannych, 2 ciężko rannych.
  • Porwanie około 200 lojalistów i rozstrzelanie ich.

2011 Edytuj

  • Detonacja ładunku nuklearnego co spowodowało śmierć 30 tys. Marines.

2016 Edytuj

  • Masakra na Lotnisku Międzynarodowym Zachajewa, która rozpętała wojnę amerykańsko-rosyjską; 237 zabitych, 19 rannych
  • Porwanie prezydenta Rosji, liczba ofiar wśród agentów FSO nieznana.
  • Atak chemiczny na Europę; liczba ofiar nieznana.

Ciekawostki Edytuj

  • Zaraz po Khaled Al-Asadzie i Imranie Zachajewie, jest to najbardziej znienawidzona postać w podserii Modern Warfare.
  • Makarow jest wielokrotnie uznawany za jednego z najlepszych złoczyńców w serii Call of Duty.
  • W odświeżonej wersji gry Call of Duty 4: Modern Warfare, można go zabić jeszcze przed wydarzeniami z Modern Warfare 3. Jest oczywiście uznawane za niekanoniczne.
  • Jest to główny złoczyńca trylogii Modern Warfare. To on przyczynił się do wybuchu III wojny światowej która to była głównym wątkiem w większości gier z tejże podserii. Miał również większy wpływ na dziejące się wydarzenia niż ktokolwiek inny.

Galeria Edytuj