FANDOM

Zobacz inne pojęcia – To

To (znany również jako Tańczący Klaun Pennywise) – pradawna kreatura, pochodząca z innego wymiaru, zabijająca dzieci, przyjmująca formę rzeczy, której ofiara boi się najbardziej np. Tańczacego Klauna Pennywise'a. Widzą ją jedynie dzieci. I dorośli czasem, najbardziej dorośli którzy byli kiedyś dziećmi. Pojawiał się w zmaterlizowanych halucynacjach które znikały kiedy ofiara stawiała czoło lękom. Najgorsze są zmaterlizowane zwidy kiedy ofiara widzi to inni nie mogą tego zauważyć.

Biografia Edytuj

Przed wydarzeniami z filmu Edytuj

To pochodzi z wymiaru Macroverse, który powstał jeszcze przed Wszechświatem (który powstał na skutek bólu żołądka wielkiego żółwia Maturina). Wylądowało na Ziemi miliony lat temu w pobliżu lokacji Derry, przyczyniając się do wymarcia wielu gatunków. Potwór był w stanie hibernacji, aż do 1715 roku, kiedy to obudził go wielki głód.

1715 Edytuj

(w budowie)

Późne lata 80. (wydarzenia z filmu) Edytuj

W czasie trwania filmu To zamieszkiwało kanały miasteczka Derry. Spotkał on chłopca imieniem Georgie, któremu łódka wpadła do kanału. Przedstawił mu się jako Pennywise, tańczący klaun. Zaczął rozmawiać z nim, po czym chciał oddać łódkę. Gdy chłopiec wysunął rękę, To wysunęło szczękę, odgryzło mu ją i potem go wciągnęło do kanałów.

Rok później starszy brat Georgie'go wraz z przyjaciółmi udali się nad jezioro, by zbadać kanały w których mógł wylądować Georgie. Tam spotkali uciekającego przed szkolnym prześladowcą, nowego ucznia, Bena Hanscoma. Owy prześladowca – Patrick Hockstetter, chcąc nastraszyć Bena wszedł do kanałów i za pomocą dezodorantu oraz zapalniczki, miotał ogniem. Zaatakowany został przez Pennywise'a w formie dzieci (najprawdopodobniej wcześniejszych ofiar klauna) zombie. Uciekając trafił w ślepą uliczkę i został przez niego zabity.

Gdy jeden z kolegów Billa, Eddie wracał do domu, Pennywise zaczął gonić go pod postacią chorego człowieka (Eddie bał się chorób i zaraz). Chłopiec dobiegł do płotu i "trędowaty" zniknął. Jego oczom ukazał się wtedy klaun z całą masą balonów. Wystraszony Eddie uciekł.

To pod różnymi postaciami straszyło również inne dzieci (przykładowo wylewało litry krwi z kranu, pod postacią Georgie'go czy palących się rąk) Billy wraz z przyjaciółmi oraz nowo poznaną dziewczyną Beverly i czarnoskórym nastolatkiem Mike'em postanowili rozprawić się z klaunem. Odwiedzili opuszczony dom, przed którym Eddie spotkał Pennywise'a. Tam w każdym pokoju musieli zmierzyć się z własnymi lękami, lecz Billy przekonał pozostałych, że są to tylko halucynacje. Wtedy pojawiło się To, ponownie w formie klauna i zaatakowało bohaterów łamiąc Eddie'mu rękę. W ostatniej chwili Beverly wbiła mu w głowę pręt, a bohaterowie uciekli. Spotykają znów jednak Pennywise'a w kanałach, gdzie odbywa się ostateczna walka. Po niej Pennywise'owi pęka twarz, a on sam spada do studni.