FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Ra's al Ghul

Ra's al Ghul – główny antagonista filmu Batman – początek z 2005 roku oraz mniejszy antagonista w filmie Mroczny rycerz powstaje z 2012.

Jest to ukryty lider Ligi Cieni, mentor Bruce'a oraz ojciec Talii al Ghul. Dąży do zniszczenia Gotham; wierzy bowiem, że miasto to jest pełne korupcji i nie da się go uratować.

Grał go aktor Liam Nesson oraz Josh Pence (w retrospekcjach).

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

W młodości Ra's był najemnikiem, który pracował dla pewnego watażki. Zakochał się w jego córce, mieli razem dziecko i sekretnie wzięli ślub. Wściekły watażka chciał umieścić go w Więzieniu, lecz zamiast niego umieścił swoją córkę, aby sprawić mu ból. Tam żona Ra'sa urodziła dziecko, Talię. Pewnego dnia strażnik zapomniał zamknąć ich celi, przez co agresywni więźniowie zabili jego żonę, lecz córkę ocalił więzień znany jako Bane.

Talia wyszła z więzienia i sprowadziła tam ojca, który już wtedy był liderem Ligi Cieni. Pomógł Bane'owi, którego twarz została uszkodzona przez więźniów. Obu wytrenował w Lidze, lecz wkrótce skazał Bane'a na wygnanie, ponieważ ujrzał w nim tylko gniew. Talia nie mogła mu tego wybaczyć.

Batman – początek Edytuj

Ra's poznał Bruce'a Wayne'a w więzieniu w Azji i przedstawił mu się jako Henri Ducard, sługa Ra's al Ghula. Zaoferował mu pokazanie "ścieżki " do bycia częścią Ligi Cieni i stania się legendą. Jeśli byłby zainteresowany, miałby wejść do świątyni na górę i zebrać tajemniczy niebieski kwiat. Zaintrygowany Bruce wszedł z kwiatem do siedziby Ligi Cieni, gdzie zastał Ducarda i "Ra's al Ghula". Wayne opowiedział mu wszystko – od śmierci rodziców do wydarzeń tuż przed uwięzieniem. Henri doradził mu, aby zamienić smutek w gniew, oraz nauczył go walki na miecze i wręcz. Bruce stanął przed ostatecznym testem – miał zabić człowieka, który zamordował swego sąsiada. Wayne nie chciał tego robić, a "Ra's al Ghul" wyjawił mu jego plany - zamierzał zniszczyć Gotham. Bruce podpalił świątynię i walczył z "Ra'sem". W wyniku eksplozji "Ra's" zginął, a Bruce uratował Ducarda i zaniósł go do pobliskiej wioski, gdzie opiekował się nim pewien osadnik.

Wkrótce Ra's przybył do Gotham i pojawił się w domu Bruce'a na jego przyjęciu. Wyjawił mu, że to on jest Ra's al Ghulem, a Strach na Wróble pracował z Ligą Cieni, lecz sądził, że robią to dla okupu. Crane wykorzystywał niebieskie kwiaty do stworzenia toksyny strachu. Planem Ra'sa było zniszczenie Gotham, poprzez wypuszczenie gazu po całym mieście, aby ludzie zabili sami siebie ze strachu. Bruce zaatakował go, lecz został ogłuszony. Po pokonaniu Wayne'a Ra's spalił jego posiadłość.

Następnie przybył do Azylu Arkham, aby wypuścić wszystkich więźniów oraz rozprzestrzenić toksynę strachu. Batman, który przeżył dzięki Alfredowi, próbował go powstrzymać. Ra's wysłał na niego wojowników, a w tym czasie umieścił Emiter Mikrofali w kolejce i nakierował na Wayne Tower, czyli centrum Gotham City. Batman przekazał Batmobil Gordonowi, podczas gdy ten wsiadł do kolejki i walczył z Ra'sem. Gordon zniszczył tor, a Batman uszkodził sterowanie kolejki, aby nie mogła się zatrzymać i tym samym wypaść z toru. Przed ucieczką Batman stwierdził, że nie zabije Ra'sa, ale nie musi też go ratować. Kolejka wypadła z toru i Ra's zginął.

Mroczny rycerz powstaje Edytuj

Bruce po trafieniu do Więzienia poznał przybliżoną przeszłość Ra'sa. Przywódca Ligi Cieni pojawił się jako wizja Wayne'a, który przypomniał sobie, jak ten mówił mu kiedyś, że miał żonę, którą mu odebrano. Bruce uświadomił sobie, że jego dzieckiem, które uciekło z Więzienia w tej legendzie, był Bane (co okazało się nieprawdą).

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jego córka Talia w Mroczny rycerz powstaje również użyła pseudonimu, aby ukryć swoją prawdziwą tożsamość.