FANDOM

Pingwin – był głównym antagonistą w filmie Powrót Batmana z roku 1992.

Biografia Edytuj

Oswald Cobblepot był dzieckiem pary miliarderów, który ze względu na swój wygląd został opuszczony przez nich i zmuszony do zamieszkania w kanałach. Kiedy był dorosły nie wiedział kim jest, ani skąd pochodzi. Spotkał Gang Cyrkowców Czerwonego Trójkąta, którego został liderem. Do jego kanałów trafiały wszystkie rzeczy, które spuszczał Max Shreck – biznesmen uwielbiany przez Gotham. Pewnego razu znalazł szczątki przyjaciela Shrecka – Freda Atkinsa oraz toksyczne odpady, co utwierdziło go w przekonaniu, że Max nie jest taki dobry, jak wszyscy myślą. Przez lata obserwował Gotham zza krat. Dotychczas był tylko miejską legendą.

Pewnego razu Pingwin zlecił porwanie Maxa i sprowadzenie go do siebie. Pingwin prosił go o pomoc – widząc, że Max jest uwielbiany przez tłumy, chciał w końcu wyjść na powierzchnię, lecz zostać bohaterem. Max początkowo nie zgodził się, do czasu kiedy Pingwin pokazał mu rękę Atkinsa i szantażował go.

Max zaaranżował wyjście na powierzchnię – jeden z gangu cyrkowców porwał burmistrzowi małe dziecko, po czym Pingwin "uratował" je. Mężczyzna został bohaterem, po czym dowiedział się o swoim imieniu – Oswald Cobblepot.

Zyskał sympatię opinii publicznej i dzięki temu kandydował na burmistrza Gotham. Jedynie Bruce Wayne był sceptycznie nastawiony do niego – odkrył, że jest szefem gangu cyrkowców.

Uformował sojusz z Kobietą-Kot, z którą próbował wrobić Batmana. Niestety sojusz rozleciał się, kiedy ta odrzuciła jego zaloty, po czym Oswald odebrał jedno z jej żywot. Pingwin przejął kontrolę nad Batmobilem, lecz nie na długo. Zdradził Batmanowi siedzącego w nim, że zależy tylko na władzy nad ludźmi. Batman nagrał to i odtworzył podczas przemowy Cobblepota, co zrujnowało jego reputację i zmusiło do powrotu do kanałów.

Cobblepot całkowicie stracił człowieczeństwo i zamierzał porwać i zabić wszystkich pierworodnych synów miliarderów w Gotham. Kiedy miał zabrać syna Shrecka, ten wstawił się za niego i został umieszczony w klatce.

Kiedy Batman zniszczył jego plany zabicia dzieci, ten wpadł w szał i postanowił zniszczyć Gotham używając swoich pingwinów z rakietami na plecach. Batman również to powstrzymuje. Widząc, że Pingwin kompletnie oszalał członkowie Gangu opuszczają go i Pingwin zostaje sam.

Został zmuszony do wyjścia na zewnątrz i pojedynkowania się z Batmanem. Pingwin wpadł do zatrutej wody w kanałach. Po tym Kobieta-Kot użyła na Shrecku tasera blisko generatora energii, co doprowadziło do eksplozji, w której zginęli oboje. W czasie kiedy Batman szukał Seliny, Pingwin wydostał się z zatrutej wody.

Mimo tego, że był poważnie zraniony i okropnie otruty, zdołał jeszcze sięgnąć po parasolkę aby zabić Batmana, lecz okazało się, że była to tylko zabawka. Opuszczony przez wszystkich, Pingwin umarł z powodu toksyn, jakie wywołała u niego woda.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Pingwin miał również pojawić się w sequelu Batman & Robin, Batman Unchained. Miałby się pojawić jako halucynacja spowodowana toksyną strachu Stracha na Wróble. Film jednak nie został zrobiony z powodu bardzo chłodnego przyjęcia Batman & Robin.