FANDOM

Zazna cierpienia o jakim mu się nigdy nie śniło. Zaplanowałem coś dla ciebie, jankesie...
~ Dragowicz po pojmaniu Alexa Masona

Major Nikita Dragowicz – główny antagonista gry Call of Duty: Black Ops. Urodził się w 1914 r. w Wołgogradzie.

II wojna światowa Edytuj

W trakcie walk o Stalingrad, Dragowicz zostawił Reznowa na pastwę losu zamiast przysłać obiecane wsparcie. Pod koniec wojny, dowiedział się o nieudanej próbie odpalenia przez Niemców rakiet V2 ze śmiertelnie trującym gazem Nova 6 po czym przeprowadził operację Olimp w celu przechwycenia Dr. Friedricha Steinera. Sierż. Reznow oraz Dmitrij Petrenko razem z pozostałymi Rosjanami zaatakowali niewielki przyczółek Niemców z którego po walce zabrali Steinera żywego. Gdy niemiecki naukowiec przedstawił rakiety V2 które miały zostać wystrzelone, Dragowicz w celu przetestowania gazu wrzuca Petrenko razem z innymi dwoma Rosjanami do komory w której dochodzi do uwolnienia Novy 6. Żołnierze w niej będący, ponieśli śmierć. Zaraz potem gdy doszło do ataku brytyjskich komandosów, Dragowicz razem z Krawczenką i Steinerem uciekli ze statku.

Zimna wojna Edytuj

16 lat później, Dragowicz stał się wpływowym człowiekiem a także sprzymierzył się z Fidelem Castro. Zatrzymał również człowieka o imieniu Alex Mason. We Workucie, Dragowicz, Krawczenko i Steiner zaprogramowali Masona jako uśpionego agenta Rosjan. Dragowicz chciał w ten sposób uśmiercić Johna F. Kennedyego jednak później, Wiktor Reznow postanowił wprowadzić swoje zmiany tzn. celem nie miał by już JFK, lecz Dragowicz, Krawczenko oraz Steiner. W Laosie, Dragowicz i jego ludzie pojmali oddział SOG do którego należeli Alex Mason, Frank Woods oraz Joseph Bowman. Jakiś czas później, Amerykanie zaatakowali będący stacją nadawczą statek Rusałka. Po walce o statek, Hudson oraz Mason ruszyli osobiście zająć się Dragowiczem. Ostatecznie, Dragowicz zginął z rąk Masona przez uduszenie.