FANDOM

Korath znany równiez jako Korath Prześladowca – trzeciorzędny antagonista w filmie Strażnicy Galaktyki z 2014 roku.

Biografia Edytuj

W młodości był często szkolony wraz z adoptowanymi córkami Thanosa, Gamorą oraz Nebulą.

W nieznanym okresie swojego życia na polecenie Thanosa wraz z jego córkami zaczął pracować dla Ronana Oskarżyciela, który zawarł umowę z Thanosem.

Podczas poszukiwania Globu na planecie Morag, Korath i jego Saakarianie natknęli się na Petera Quilla, który zabrał Glob. Doszło do starcia w którym to Korath został postrzelony w klatkę piersiową, a jego żołnierze zabici. Dzięki mocnemu pancerzowi udało mu się przeżyć.

Korath wrócił na Dark Aster i poinformował Ronana Oskarżyciela, Gamorę i Nebulę o wydarzeniach na Moragu i o Star Lordzie. Powiadomił również resztę o tym, że Quill chce sprzedać Glob. Ronan wysłał Gamorę, by odzyskała Glob. Korath natomiast dalej pozostał u boku Ronana i dalej dowodził jego żołnierzami.

Później Korath był obecny, kiedy Ronan postanowił zdradzić Thanosa i zachować moc Globu dla siebie. Siła Globu wywołała eksplozje na statku, gdy Ronan spożytkował moc w swoim młocie i powiedziała Thanosowi, że po zniszczeniu Xandaru zabije Thanosa. Korath był tym zaniepokojony, ponieważ wiedział jak bardzo potężny jest Thanos. Ronan uspokoił go jednak, argumentując to mocą Globu.

Podczas ataku na siły Xandaru przez siły Ronana, Dark Aster został zaatakowany przez połączone siły bandy Yondu Udonty i Nova Korpus. Korath poprowadził jednostkę żołnierzy Sakaarian w obronie Dark Aster. Korath wraz ze swoimi żołnierzami napotkał Petera Quilla, Draxa i Groota. Wybuchła walka. Korath walczył z Quillem i Draxem, nad którymi miał przewagę. Ostatecznie zginął z rąk Draxa.