FANDOM

Przedstawiam wam ... Taneleera Tivana, kolekcjonera!

—Carina przedstawiająca Tivana

Taneleer Tivan, znany również jako Kolekcjoner, jest obsesyjnym stróżem największej kolekcji międzygalaktycznej fauny, reliktów i gatunków w galaktyce.

Pojawił się jako nieznany charakter w filmie Thor: Mroczny świat. Następnie pojawia się w filmie Strażnicy Galaktyki.

Został zagrany przez Beniciego del Toro.

Biografia Edytuj

Thor: Mroczy świat Edytuj

Pojawia się pod koniec filmu, kiedy to Sif i Volstagg przynoszą mu na przechowanie Eter.

Strażnicy Galaxy Edytuj

Tivan wynajmuje Gamorę, byłą zabójczynię i agentkę Ronana Oskarżyciela aby przyniosło mu Glob w zamian za 4 miliardy jednostek. Gamora wraca razem z towarzyszami jakiś czas później.

Tivan po przywitaniu się, zaczął interesować się Grootem. Chciał kupić go od Strażników. Kiedy Rocket skomentował to, Tivan wyśmiał go nazywając go zwierzakiem. Tivan opowiedział historię Globu i jaką potężną siłę destrukcji w sobie zawiera. To znudziło Rocketa, który natychmiast zażądał zapłaty za dowiezienie Kamienia.

Zanim Kolekcjoner zdążył zapłacić za usługę, zauważył, że Carina zbliża się do Kamienia Nieskończoności. Kobieta dotknęła go, co spowodowało znaczne zniszczenia w kolekcji Tivana. Carina zginęła, a Strażnicy uciekli.

Pod koniec filmu siedzi przygnębiony z jedynymi ocalałymi okazami, psem kosmonautą oraz antropomorficzną kaczką.