FANDOM

Hrabia Dooku lub Darth Tyranus (102 BBY – 19 BBY) – główny antagonista w filmie Atak Klonów oraz trzeciorzędny antagonista w Zemście Sithów.

W młodości był niesfornym padawanem Mistrza Yody, który przeszedł na Ciemną Stronę Mocy i stał się potężnym Lordem Sithów.

W jego rolę filmową wcielił się Christopher Lee, a w kreskówkach dubbingował go Corey Burton. W polskiej wersji językowej dubbingował go Zbigniew Konopka.

Biografia Edytuj

Dooku był padawanem Yody, potem mistrzem Jedi. Po śmierci jego ucznia – Qui-Gon Jinna przeszedł na ciemną stronę mocy pod wpływem Dartha Sidiousa. Na jego polecenie zabił również mistrza Sifo-Dyasa, który zamówił armię klonów na Kamino.

Gwiezdne Wojny: Część 2 – Atak Klonów Edytuj

Zwołał zbuntowanych senatorów na Geonosis, gdzie mieli podpisać pakt stworzenia Konfederacji Niezależnych Systemów, która miała doprowadzić do końca Republiki. Jednak przerwał to Obi-Wan Kenobi, który odkrył jego plany. Dooku schwytał go i wyjawił mu prawdę o Republice; dogłębnie skorumpowanej oraz rządzonej tak naprawdę przez Sidiousa. Zaproponował mu dołączenie do niego, lecz Obi-Wan nie wierzył mu i odrzucił jego propozycję.

Wkrótce Anakin oraz Padme Amidala wyruszyli po Kenobiego z misją ratunkową, lecz sami zostali schwytani. Mieli być straceni na arenie za szpiegostwo. Z odsieczą przybyły klony, które pokonały droidów. Dooku widząc to postanowił uciec zabierając plany Separatystów, m.in. o Gwieździe Śmierci. Przekazał je Mistrzowi, który przebywał w tym czasie na Corusant. Ponownie spotkał Anakina i Obi-Wana, którzy chcieli mu w tym przeszkodzić. Hrabia pokonał ich zadając im poważne rany – Anakin stracił przedramię. Na miejsce przybył Yoda, który miał zamiar rozprawić się z Dooku. Walka była zacięta, lecz Hrabia chciał uciec, więc cisnął filar na dwóch leżących Jedi. Yoda powstrzymał to, lecz Dooku uciekł. Rozpoczęły się wojny klonów.

Gwiezdne Wojny: Część 3 – Zemsta Sithów Edytuj

Dooku przybył na statek Niewidzialna Dłoń, gdzie Skywalker i Kenobi mieli uratować pojmanego kanclerza (Sidiousa). Hrabia stanął z nimi do pojedynku. Wprawdzie pokonał Obi-Wana, lecz nie docenił siły Anakina, który dał radę pokonać go w walce i odciąć mu ręce, co zaimponowało Sidiousowi. Chcąc przekabacić Skywalkera na ciemną stronę Mocy, kazał mu zabić Dooku, co zszokowało Hrabię. Anakin nie chciał tego zrobić – ponieważ sądził, że tak robią tylko Sithowie. Mimo to, zabił zdradzonego Dooku.

Galeria Edytuj

Atak Klonów Edytuj

Zemsta Sithów Edytuj