FANDOM

Zabicie mnie nie powstrzyma Novy!

—Steiner przed śmiercią

Friedrich Steiner – antagonista w grze Call of Duty: Black Ops. Był niemieckim naukowcem oraz oficerem Waffen-SS w czasach II wojny światowej. Po wojnie, dołączył do Nikity Dragowicza i Lwa Krawczenki w celu kontynuowania pracy nad Novą 6.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Steiner urodził się 11 czerwca 1904 w Hamburgu w Niemczech w czasach Imperium Niemieckiego. Niewiele wiadomo na temat wczesnego życia i dzieciństwa Steinera, prócz tego, że cierpiał na wiele chorób takich jak paranoja i bezsenność. W młodości, wstąpił do szkoły i stał się znanym geniuszem.

II wojna światowa Edytuj

Jakiś czas później dołączył do Waffen-SS. Szybko stał się dowódcą i pracował nad projektami Wunderwaffe. W 1943 r. Steiner rozpoczął produkcję Novy 6, toksyny tak przerażającej że jej sam twórca był przerażony tym co stworzył. Steiner ciężko pracował nad tą bronią z zamiarem użycia jej przeciwko Aliantom. Nova 6 została w końcu ukończona i mogła zostać wykorzystana jako ostatnia deska ratunku Niemców. Nim jednak jej użyto, Alianci zdołali przedostać się przez regiony okupowane przez Niemców, w tym czasie Armia Czerwona wdarła się na terytorium Niemiec i niedługo później zdobyła Berlin. Wraz z samobójstwem Adolfa Hitlera, III Rzesza upadła a partia nazistowska została rozwiązana.

Po wojnie Edytuj

Pod koniec wojny, Steiner należał do specjalnej jednostki nazistowskiej stacjonującej w Arktyce i na pokładzie statku zbombardowanego przez wojska brytyjskie. Steiner i jego zespół próbowali odzyskać to co jeszcze zostało lecz po zdobyciu Berlina przez wojska sowieckie, było już za późno. Przebywał potem w Arktyce gdzie skontaktował się z przedstawicielami rządu sowieckiego. Steiner miał im przekazać informacje oraz Novę 6 w zamian za darowanie mu życia. Sowieci zgodzili się i Steiner oczekiwał na swoich nowych towarzyszy. Pozwolił też żeby rosyjscy żołnierze zabili wszystkich nazistów broniących bazy. Po walce, Steiner spotkał się z Dragowiczem i Krawczenko. Opowiedział im historię Novy 6 a także wskazał miejsce gdzie znajdowały się nieodpalone pociski. Zezwolił na to, żeby ludzie Reznowa zostali poddani testowi działaniu zabójczego gazu. Statek został zaatakowany przez brytyjskich komandosów lecz Steiner, Krawczenko i Dragowicz zdołali uciec. Zaraz potem, statek zniszczył Reznow któremu również udało się uciec ale niedługo później trafił do więzienia we Workucie. Przez kolejne lata, Steiner programował różnych ludzi którzy mieli służyć im za uśpionych agentów. Jeden z nich – Alex Mason – pod niewiedzę Dragowicza, Krawczenki i Steinera został zaprogramowany przez Reznowa który wprowadził swoje zmiany tj. Zamiast prezydenta Kennedy'ego, nowymi celami Masona byli Dragowicz, Krawczenko i Steiner.

Wyspa Odrodzenia Edytuj

Steiner z czasem stał się celem wysokiego priorytetu dla CIA oraz MACV-SOG. Lokalizacja jego obiektu w górze Jamantau została zdradzona przez Daniela Clarke'a, tam wysłano oddział CIA z zadaniem pojmania żywcem naukowca. Mimo że Steinera tam nie ma, zdradza swoje obecne położenie na Wyspie Odrodzenia. Okazało się jednak, że na Wyspę przybył również Alex Mason który miał zamiar zabić Steinera. Oddziałowi mimo wszelkich starań, nie udało się zdążyć na czas i Mason w ostatniej chwili zabił Steinera oddając strzał w jego głowę.