FANDOM

Dwie Twarze – jeden z największych przeciwników Batmana oraz złoczyńca z komiksów DC Comics. Jego prawdziwe imię to Harvey Dent. Jest to były prokurator okręgowy i przyjaciel Batmana, lecz jego połowa twarzy została oszpecona przez gangstera Sala Maroniego. Od tamtej pory ma obsesję na punkcie dualizmu i jest przestępcą o pseudonimie Two-Face.

Biografia Edytuj

Długie Halloween Edytuj

Harvey Dent był obiecującym prokuratorem okręgowym, przyjacielem Batmana oraz komisarza Gordona. Chciał on, aby Carmine Falcone został postawiony przed sądem.

W Halloween zginął Johnny Viti, zamordowany przez niezidentyfikowanego zabójcę. Po tym jak Dent i Batman spalili brudne pieniądze w kontenerze Falcone, jego dom został zniszczony przez jego ludzi. Tymczasem Holiday (morderca) zaczął zabijać coraz więcej ludzi powiązanych z Falcone.

W nowym domu Harvey'a oraz Gildy pojawił się Joker, który ostrzegł go, że jeśli rzeczywiście jest on Holidayem, to miasto jest za małe dla ich dwóch. Dent odkrył również powiązanie Bruce'a Wayne'a z Falcone.

Batman zaczął podejrzewać coraz bardziej, że Dent jest tak naprawdę Holidayem. Bruce Wayne został aresztowany, lecz dzięki Alfredowi zdołał wyjść z aresztu.

W Dzień Ojca Harvey odwiedził swojego ojca, który dał mu monetę. Tymczasem ojciec Sala Maroniego został zabity przez Holiday'a. Maroni, który sądził, że Holiday pracuje dla Falcone zaproponował Dentowi, aby zeznawać przeciwko niemu.

W dzień procesu Maroniego gangster nagle zaczął kaszleć, wyjął "lek na wrzody" (kwas) i oblał nim twarz Denta. W szpitalu Harvey załamał się i uciekł, dźgając lekarza. Gordon i Batman doszli do wniosku, że jest on Holidayem. Harvey'a jednak nie widział nikt od czasu jego ucieczki. Kiedy jednak Maroni został zamordowany przez Holiday'a, którym okazał się być Alberto Falcone.

Mimo to, Dwie Twarze wraz z innymi złoczyńcami odwiedził Falcone, którego zastrzelił na oczach Batmana. Następnie dokonał egzekucji Vernona Fieldsa, jego asystenta który zdradził go i dostarczył kwas Maroniemu.

Batman i Gordon byli załamani, ponieważ ich przyjaciel zdradził wszystko, w co wierzył. Dent odparł jednak, że nie wszystko i oddał się w ręce policji. Dwie Twarze został umieszczony w Azylu Arkham. Jak się później okazało, było kilku Holiday'ów – jednym z nich był Dent.

Hush Edytuj

Dwie Twarze spotkał Thomasa Elliota – wybitnego chirurga, który zdołał "naprawić" jego twarz. Dent również wyzdrowiał i nie było już Dwie Twarze. Elliot tak naprawdę był psychopatą – Hushem, który chciał zmanipulować Denta, aby był jednym z jego pionków w swojej "grze" z Batmanem. Zgodnie z planem, Dent postrzelił "Elliota", który tak naprawdę był Clayface'm.

Harvey odwiedził w Azylu Jokera, któremu przypomniał noc, której ten skatował go na oczach żony. Następnie przyszedł do Gordona, któremu zadeklarował, że się zmienił.

Wraz z Gordonem przyszedł na most, na którym walczył Hush z Batmanem. Harvey zdradził Husha i postrzelił go, po czym Elliot wpadł do Gotham River. Dent ujawnił im prawdę o Elliocie i zdawało się, że odzyskał przyjaźń tej dwójki.

Galeria Edytuj

Inne wystąpienia Edytuj

Strona ujednoznaczniająca: Dwie Twarze

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie Dwie Twarze miał na imię Harvey Kent. Zmieniono jednak jego nazwisko na Dent, aby nie mylił się z Clarkiem Kentem – Supermanem.