FANDOM

Carmine Falcone – trzeciorzędny antagonista w filmie Batman – początek z 2005 roku. Jest on potężnym bossem mafijnym.

Grał go aktor Tom Wilkinson.

Biografia Edytuj

Carmine był potężnym gangsterem, który zalewał Gotham przestępczością i narkotykami oraz miał "w kieszeni" wielu polityków i policjantów, m.in. Arnold Flass. Podczas odsiadki w więzieniu Carmine dzielił celę z Joe Chillem. Kiedy ten miał zamiar zeznawać przeciwko niemu, Falcone zlecił jego zabójstwo. Bruce Wayne, który w tym samym czasie miał się na nim zemścić za morderstwo poszedł do baru, gdzie przesiaduje Falcone. Powiedział mu, że nie wszyscy w Gotham się go boją. Carmine pokazuje mu kilku polityków siedzących w jego barze i celuje w niego broń mówiąc, że gdyby chciał, to zabiłby go na ich oczach, po czym wywalił Wayne'a z baru.

Kilka lat później Falcone robił interesy z Jonathanem Cranem oraz Ra's al Ghulem przemycając toksynę strachu w pluszowych misiach oraz królikach. W zamian za to, Crane uznaje jego zbirów za niepoczytalnych i wsadza do Azylu Arkham zamiast więzienia. Bruce Wayne, który wrócił do Gotham stał się Batmanem odkrywa plan i nokautuje Falcone w dokach, gdzie przemycał narkotyki. Dostarcza go policji i tak staje się popularny w Gotham. Dał również dowody Rachel Dawes na to, że sędzia jest skorumpowany, aby go szantażować i Falcone mogła w końcu dosięgnąć sprawiedliwość.

W areszcie Falcone szantażuje Crane'a, że każdy pozna jego sekret, jeśli ten nie uwzględni go w jego planie z Ra'sem. Crane zakłada maskę i używa na nim toksyny strachu, co doprowadza go do szaleństwa i zostawia w psychozie. Falcone zostaje wysłany do Azylu Arkham, gdzie cały czas powtarza frazę "Strach na Wróble". Został wypuszczony wraz z wieloma więźniami, lecz wkrótce ponownie zostaje umieszczony w szpitalu. Jego rodzinę mafijną przejął Sal Maroni.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W komiksach jest silnie zasugerowane, że Selina Kyle jest jego córką. Jednak w filmach nie zostało to odkryte.